Ännu en hållbar kollektion från modeföretaget House of Lola
Vårkollektion 2020, den tjugotredje i ordningen, är en mix av härliga vårfärger, spännande mönster och snitt som tar sig direkt in i styrelserummet utan att skämmas för sig. Plaggen i mer klassiskt snitt, från temat stylish meetings, matchas lekfullt med plagg från kollektionens båda andra teman; Lola-love och crispy feelings. De många möjliga kombinationerna, materialvalen och den europeiska tillverkning bidrar till House of Lolas strävan att erbjuda hållbara kläder som är både snygga och sköna.
Många av vårens mönster har inspirerats från naturen, allt från djuriska inslag till blommor, vågor och stränder. Svart är som alltid en viktig bas men vårkänslorna förstärks genom ljust rosa, beige och blå toner som tillsammans med scharlakansrött, grönt och olika gula toner ger en fin harmoni. Materialen varierar, men är som alltid härligt mjuka och sköna. Här finns plagg för både det viktiga mötet, festen och kvalitetstiden med familjen.
”Vi önskar att våra plagg ska älskas och användas under många år, i alla delar av livspusslet. När kunder berättar att de använder favoritkjolen ihop med en dressad top och kavaj på jobbet ena dagen, och till ett linne på stranden dagen efter, då tar mitt hjärta ett extra skutt. Då har vi bidragit till något som ligger mig extra varmt om hjärtat; hållbarhet. Hållbarhet genomsyrar hela produktionskedjan från ritbordet tills plagget når kunden. Att kunden sen tar vid, och vårdar plagget och använder det flitigt i olika sammanhang, i många år, det är som ljuv musik för mig”, säger Anna Eklund, en av grundarna.
Kollektionen har en fin fördelning mellan nättare topar, som eleganta, lite lyxiga Empire blouse, och grövre tröjor, cardies och jackor som tuffa Harley jacket. Till dem finns ett bra urval av både byxor och kjolar. För den som älskar klänningar kan ljuvliga Hedda i både småblommigt och svart bli en ny favorit, eller eleganta Clarence dress, som finns i två olika mönster.
”Accessoarerna får vi inte glömma, jag kan avslöja att vårens sneakers och boots är riktigt läckra. Med sköna detaljer och färger, som kan matchas med plaggen, sticker de ut i mängden och blir pricken över i:et den här våren” fortsätter Anna Eklund.
Happydress AB är ett svenskt modeföretag som designar och säljer kläder i egna varumärket House of Lola.
Företaget grundades 2008 av Lottis Sparrman och Anna Eklund. den starka och snabba tillväxten har premierats med flera olika utmärkelser. Bland annat har företaget varit DI Gaseller femår i följd och dessutom fått utmärkelsen årets Gasell 2013 och 2015 för att vara det snabbast växande företaget i Uppsala län. Företagets grundare har kommit till final i Ernst & Youngs entreprenörtävling ”Årets Kvinnliga Stjärnskott” – EY Entrepreneur Of The Year år och House of Lola har utsetts till tidningen Veckans affärers Superföretag. House of Lola är också ett företag som satsar stort på att ha en välmående säljarkår och personal och blev under 2014 utsedda till årets ”Topphälsoföretag” av tidningen Topphälsa.
Sedan september 2014 finns House of Lola i både Sverige och Finland. Kläderna säljs både via hemförsäljningsträffar och i egen webshop.
Läs mer på www.houseoflola.se